Nori - merevetikas, mis muudab sushi nii vastupandamatuks

Nori - merevetikas, mis muudab sushi nii vastupandamatuks
Värske kala, spetsiaalselt valmistatud riis ja merevetikad, mis selle kõik kokku ühendavad. Jah, me räägime ühest kõige tervislikumast ja maitsvaimast roast rahvusvahelises gastronoomias – sushist. Selles artiklis uurime me lähemalt seda maitsvat kombinatsiooni köögiviljadest ja mitmesugustest teistest koostisosadest, mis väärib oma kohta tervislike ja maitsvate roogade seas. Me räägime norist, merevetikast, mis muudab sushi nii vastupandamatuks. See sisaldab koostisosi, mis liigitatakse samasse kategooriasse mitme teise supertoiduga. Inspiratsiooniks anname teile kolm lihtsat sushi retsepti, kus seda merevetikat kasutatakse. Värskendage oma menüüd!
 
Merevetikad sisaldavad kümme kuni kakskümmend korda rohkem mineraale kui mistahes köögiviljad. Vaatamata merevees sisalduvate mineraalide imendumise kõrgele tasemele ei lase merevetikad sisse kahjulikke aineid, nagu see on võimalik kalade puhul. Kui vesi on saastatud, siis merevetikad lihtsalt ei kasva.
 
Nori juhib ja mitte ainult maitse pärast
Nori on üks kõige rohkem levinud ja populaarsemaid merevetikaid ning mitte ainult oma maitse poolest. Seda saab valmistada kiiresti ja lihtsalt ning sellel on mitmeid kasutusviise. Nori sisaldab algiinhapet, mis seob raskemetalle ja muid mürgiseid aineid inimese kehas ning aitab neid kõrvaldada. See lahustab rasva ja „puhastab” keha. Nori aitab madaldada organismi kolesteroolitaset, toetades rasvaladestuse peatamist ja rasvade eemaldamist. Seetõttu on see tähtis just nende jaoks, kes tarbivad rohkem piimapõhiseid tooteid ja liha. Nori tugevdab ka mälu ja südant ning aitab parandada seedimist – seepärast sobib see koos küpsetatud ja praetud toiduga. Merevetikad on üldiselt aluselised ja tasakaalustavad seeläbi organismi liigset happesust.


Nori ja toiteväärtus
Nori toiteväärtus on ainulaadne. See on üks rikkalikumaid valguallikaid kõigist merevetikatest. 100 g merevetikates sisaldub 35 g valku, mis on ligikaudu kaks korda rohkem kui lihas. Nori sisaldab ka EPA-rasvhappeid, mis on tõhus arteroskleroosi ennetamisel, tauriini (aminohape, mis aitab alandada vererõhku), vitamiini A (kuni 11 000 ühikut – peaaegu sama palju kui porgand!), B ja C, samuti vitamiin B12, mis on taimetoitlaste menüüst puudu. Teie keha hindab seda ka tänu paljudele mineraalidele ja klorofüllile. Nori, nagu kõik merevetikad, sisaldab palju joodi, mis toimib struuma ehk kilpnäärme suurenemise vastu. See merevetikas on kasulik ka aneemia korral.
                    
Organismi funktsioneerimise abiline
Tänu tasakaalustatud mineraalide ja vitamiinide kombinatsioonile on merevetikad regulaarsel tarbimisel tõhus ennetav meede nn tsivilisatsioonihaiguste vastu või võivad oluliselt parandada tervislikku seisundit. Merevetikad on täis kvaliteetseid, hästi omastatavaid ja kergesti seeditavaid valke, süsivesikuid ja aineid, mis neutraliseerivad happeid, mis satuvad organismi rafineeritud toitudega. Merevetikad puhastavad organismi mürgistest ainetest ja radioaktiivsusest ning puhastavad veresooni. Samuti saab norist märkimisväärses koguses orgaanilist joodi ja muid mikroelemente, mille vajadust meie igapäevane toit ei rahulda.
 
Nori – mitte ainult sushiga
Euroopas on nori tarbimine enamasti seotud sushiga, kuid sellel on ka muid kasutusvaldkondi. Oma menüü planeerimisel pidage meeles, et merevetikaid peaks tarbima väikestes kogustes, kuid regulaarselt. Seda kasutatakse eelkõige lisandina taimetoitude, suppide või köögiviljatoitude valmistamisel, et parandada toidu maitset ja suurendada toiteväärtust. On olemas ka puhtaid merevetikasalateid, aga peeneks hakitud merevetikad rikastavad ka klassikalisi köögiviljasalateid. Merevetikad võivad olla kiireks suupisteks näiteks grillvarraste juurde ja sobivad ka risotto hulka.

3.jpg

Sushi Nori – kolm variatsiooni
Algajad peaksid teadma, et sushi retseptide edu saladus peitub riisi nõuetekohases ettevalmistamises. Sushi valmistamisel kasutage alati ainult sushi jaoks mõeldud riisi. Selline riis on tõepoolest väga spetsiifiline. Kuigi see kipub keedetuna olema kleepuv, ei muutu see tavaliselt pudruks nagu jasmiiniriis. Kui teil on õige riis, segage äädikas, suhkur ja sool kokku, soojendage, et sool ja suhkur lahustuks, ning valage seejärel riisile. Segage hästi ja laske maha jahtuda. Nori, mida soovite sushi jaoks kasutada, peab olema tugev ja tihke. Seda peab olema võimalik kergesti käsitleda. Kindlasti ei tohi see olla „kummine” või kortsus või muul viisil rebitud või ebaühtlane.
 
Soovitame kolme sorti nori-sushi variatsioone – lõhe avokaadoga, tuunikala kurgiga ja taimetoitlastele kollase redisega. Lõigake koostisosad viiludeks (väikese sõrme laiusteks) ning asetage need rullimismatile koos nori ja sushiriisiga. Kui olete kõik rulli keeranud, lõigake vees niisutatud noaga rullist tükid (pärast iga lõiget eemaldage noale kinnijäänud riis).
4-(1).jpg

Lõpuks valmistage kauss wasabi-pasta, marineeritud ingveri ja kvaliteetse Jaapani sojakastmega. Nautige tervislikku ja värsket kala riisi ja merevetikatega, mis annab sushile kuju ja maitse ning teie kehale vajaliku annuse kasulikke toitaineid.


 
Tagasi artiklite juurde

Populaarsemad artiklid

10 lihtsat ja tervislikku vahepala

Avaldatud: 05 nov 2019

Peamiste söögikordade vahel nauditav vahepala peaks olema tasakaalustatud koostisega: liitsüsivesikud, valgud, kasulikud rasvhapped, vitamiinid...

Loe lisa