Hingamine on elu – kuid kas me oskame õigesti hingata?

Hingamine on elu – kuid kas me oskame õigesti hingata?
Hingamine on elu – kuid kas me oskame õigesti hingata?
 

 
Hingamine näib olevat üks kõige loomulikumaid pidevalt toimuvaid protsesse meie kehas. Suurem osa ajast on see automaatne, me ei mõtle selle peale ega pööra sellele ka tähelepanu. Kuid see võib olla probleem – sageli me ei mõista, et meie keskkonna tulemusena ei hinga me korralikult, mis kindlasti ei too kasu meie vaimule ega kehale. Õige hingamise oskust ei ole raske saavutada. Need paar hingamisharjutust aitavad kiiresti keskenduda, stressist või sõltuvusest lahti saada ning kriitilistes olukordades rahulikuks jääda.
 
Õigesti hingamise viise on mitmeid
Puudub ühtne, universaalne „õige” hingamise viis. Hingamise võib tavaliselt jagada kahte põhitüüpi: kõhu ja rindkere või diafragma ja rindmikuga hingamine. Esimesel juhul rind ei liigu, ainult kõht laieneb. Teise tüübi puhul on see rindkere, mis liigub. Mõlemad tüübid sobivad, kui hingate sujuvalt ja sügavalt – ja mõlemad on valed, kui hingate kiiresti ja pealiskaudselt.
 
Kõhuhingamine on tõestatud meetod, millega saab parandada hingamist. See aitab kontrollida nii keha kui ka vaimu. Mõne minuti jooksul võib see teid maha rahustada, aidata keskenduda, vabaneda soovimatust stressist või vastupidi – kiiresti mobiliseerida oma energia. Teine oluline tegur on see, et selline hingamine tugevdab kõhulihaseid, mida sageli tavapäraste harjutustega ebapiisavalt treenitakse.
 
Kuidas õppida õigesti hingama?
Õiget hingamist ei saa päriselt ära unustada, kuid mitmete põhjuste koosmõjul võib see olla alla surutud. Kuidas saame kehale meelde tuletada, et hingama peaks sügavalt ja rahulikult? On olemas mitmeid meetodeid, mis meid selles aitavad. Alustage sellest, et hingate läbi nina sisse ja suu kaudu välja. See on kasulik, sest nii välditakse baktereid ja võimalikke viiruseid, mis muidu siseneksid organismi. Tänu nina kaudu hingamisele külm õhk soojeneb ja küllastub niiskusega, mis on kehale kasulik. Pidage meeles, et liikuma peab ka diafragma, mis tõuseb iga sissehingamisega (läbi nina) ja langeb iga väljahingamisega (läbi suu). Püüdke iga päev võtta veidi aega selleks, et korralikult hingata. Sobib iga asend, milles ennast mugavalt tunnete ja mis võimaldab kergelt hingata – see hingamisharjutus on ühtlasi ka väikeseks puhkuseks.
 
Kuidas kõhuga hingata
Lamades selili, pange üks käsi kõhu ülaosale ja teine rinnale ja proovige kõhuhingamist. Kui seda korralikult teha, peaks rind jääma liikumatuks, aga kõht peaks liikuma üles ja alla. Hingake sügavalt sisse, natuke rohkem kui tavaliselt, ja laske õhul väljuda sundimatult – aeglaselt ja sujuvalt. See polegi nii raske. Õige hingamine mõjutab mitte ainult füüsikalisi protsesse organismis, näiteks vere hapnikusisaldust, südametegevust, seedimist ja immuunsust, aga ka vaimset tervist – rahustab, aitab keskenduda, mõjutab meeleolu. Keskenduge rahulikult oma hingamisele.
 
Hingamisharjutus aitab suitsetamisest loobuda
Juba mõnda aega on eksperdid soovitanud hingamisharjutusi, et aidata suitsetamissõltuvusest vabaneda. Kui teil on tunne, et soovite suitsetada, hingake sügavalt läbi suu sisse, hoidke kümme sekundit hinge kinni. Seejärel hingake aeglaselt läbi poolsuletud huulte välja. Korrake seda viis korda ja märkate, kuidas keha ja meeled lõdvestuvad. See meetod mitte ainult ei rahusta, vaid aitab ka üle saada sellest kümnest - viieteistkümnest sekundist, mil soovisite sigaretti läita – aeg, mis on nii tuttav kõigile suitsetajatele.
 
Boonus, eriti naistele
Õige hingamine tähendab ka põiksuunalise kõhulihase aktiveerimist, mis aitab vöökohta peenemaks saada. See toimib nagu omamoodi „sisemine vöö”. Hingamisharjutustega põiksuunalise kõhulihase treenimine aitab lõõgastuda ja võib vähehaaval kaotada ka paar liigset sentimeetrit teie taljel.
 
Tagasi artiklite juurde

Populaarsemad artiklid